• وبلاگ : موسسه رخسار قرآن
  • يادداشت : نقدي بر فعاليت هاي قرآني در شهرستان نظرآباد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + عليرضا نقدي 

    بنده كارشناس قرآن نيستم اما در باب اين بحث لازم ميدانم كه به نظر استاد فاطمي نيا در مورد تفسير علمي قرآن كه در تاريخ 28 صفر از شبكه 4 سيما پخش شد اشاره داشته باشم

    استاد ميفرمايد : خداوند در قرآن همه چيز را بيان كرده (هيچ تر وخشكي نيست كه در قران به آن اشاره نشده باشد ) اما قرآن كتاب شيمي و فيزيك ..... نيست قرآن كتاب هدايت و ارشاد است كه براي هدايت بشر نازل شده و در آن اشاراتي به مسائل علمي شده تا بشر بر يافته هاي علمي خود مغرور نگردد
    + محمد علي رنجبر كهن 
    به گمان بنده تفسير ، تشريح و توجيه علمي قرآن کريم مانند هر شيوه ديگري داراي شرايط و اصولي است که رعايت نکردن آنها مفسر را در ورطه سقوط و لغزش قرار مي دهد و عمده دليل مخالفان تفسير علمي ، متوجه تفاسير افراطي است که اين شرايط را زير پا گذاشته اند. ماهيت اين گرايش پرداختن به آيات از نگاه علوم گوناگون و تلاش در جهت فهم بهتر آنها در پرتو يافته هاي جديد علمي است. دست کم سه موضوع مورد اشاره در مطلب دوست گرامي آقاي حسين عسگري يعني مسئله تغذيه، رويا و مديريت زمان از نگاه قرآن کريم صرف نظر از مباحث تفصيلي آن، بدون ترديد از مصاديق آشکار توجيه علمي آيات قرآن کريم است و من فکر مي کنم دست اندر کاران فهيم و نجيب موسسسه مکتب القرآن بجاي بحث در مسايل حاشيه اي که باعث غفلت از اصل موضوع مي شود، با برگزاري جلسه هم انديشي اين دغدغه آقاي عسگري را مورد بررسي قرار دهند. به ديگر سخن استفاده غير متديک از يافته هاي علمي بشر براي توجيه آيات قرآن، مرگ آموزه هاي وحياني را در پي دارد چيزي که هيچ مسلماني راضي به آن نيست. راستي شما حتما" مي دانيد که همين شيوه تفسير علمي در عالم مسيحيت باعث قدسي زدايي از کتاب انجيل شده است.
    ضمن عرض سلام ادب و خسته نباشيد به اطلاع جناب عالي مي رسانم از آنجا كه طرح جشنواره ژرف انديشي توسط گروه قرآن پژوهي رسالت تهيه و با همكاري مكتب القران اجرا مي شود(البته نه به آن صورتي كه اجراشده) متن پاسخي به سخن با ((علت)) ولي بدون دليل شما را بنده (هوشنگ حسين زاده) به عنوان عضو گروه قرآن پژوهي رسالت تهيه كرده ام. لذا محبت كرده پاسخ را به اسم مكتب القران درج نفرماييد.
    + مير احمدي - دانشجوي فلسفه 
    من در اصل طالقاني هستم . هم مطلب آقاي عسگري و هم جوابيه موسسه مکتب القرآن را خواندم. به نظر مي رسد نويسنده مطلب مکتب القرآن مطالبي را عنوان مي کند که مدعاي اصلي و دغدغه نوشته آقاي عسگري نيست. من فکر مي کنم ايشان خواسته يا ناخواسته به نکته مهم و قابل توجه اي اشاره کرده است و آن هم خطر تحميل يافته هاي علوم تجربي به کلام وحي است. خطايي مخرب که به طور مثال باعث تبيين، تفسير و توجيه قرآني نظريه داروين توسط جريان ملي - مذهبي در دهه چهل و پنجاه شد. واقعا به نظر شما قرآن کتاب روانشناسي ، فيزيک، شيمي و... است که از آن بتوان تغذيه و رويا و مديريت زمان و .... را بيرون کشيد.... بنده پيشنهاد گفتگوي مستقيم را به شما و ايشان مي دهم. اشا الله در خدمت به قرآن و مکتب اهل بيت پيروز باشيد.
    + a. 
    اين جوابيه جوابيه مکتب القرآن نيست بلکه پاسخي کاملا شخصي براي آقاي عسگري مي باشد ضمنا آدرس www.gqpr.blogfa.com
    + خليل فلاح 
    هركاري كردم نتوانستم جوابيه گروه پژوهشي مكتب القرآن را بخوانم شايد آدرس وبلاگ gqpr@blogfa.com درست نيست. سوال ديگرم اين است آيا مكتب القرآن همان ستاد انتخاباتي آقاي چگيني است؟

    پاسخي براي سخن آقاي عسگري gqpr@blogfa.com

    + دانشجوي فضول( كنجكاو) 
    شكر خدا كه نقد در شهرستان ما دارد آغاز مي شود. پيشنهادم اين است كه جوابيه مكتب القرآن را هم درج كنيد تا بدانيم ماجرا چيست و حق با كيست
    + جلال حسيني 

    من با نظر adamak موافق نيستم چون ايشان به مساله مورد مناقشه توجهي نكرده اند و خواسته اند بگويند چون آقاي عسگري در حلقه آنان نيست پس حق نقادي وابراز نظر ندارد. در مباحث علمي بايد از تعصب و تنگ نطري خودداري كرد. از سوي ديگر با گسترش ارتباطات ديگر نيازي به حضور در هرجا نيست. به قول قديمي ها رنگ رخسار حكايت از درد درون كند.

    + adamak 
    سلام آيا عسگري شما در آن جلسات شركت كرده ايد ؟ آيا از مسولان آنجا راجع به اهداف آنها پرسيذه ايد؟ اگر نه حتما اينكار را بكنيد و علمي تر انتقاد كنيد
    + adamak 
    آقاي عسگري شما در آن جلسات شركت كرده ايد ؟ آيا از مسولان آنجا راجع به اهداف آنها پرسيذه ايد؟ اگر نه حتما اينكار را بكنيد و علمي تر انتقاد كنيد
    + رحيم علوي فر 
    مقاله خوبي است. آدرس بدهيد ماهم بياييم .